Ny Dag nya tag :)

Hejsan, tänkte skriva ett inlägg igår. Men laoptopen var konstig och internet var segt, vet inte vrf men men. Nu sitter jag här har än idag tagit det lugnt. Har precis bytt om till ridkläder och ska ut till stallet efter att jag skrivit klart ;D

Igår blev det ett ridpass i paddocken, pigg som satan och som vanlig ska han hålla på och små stegra då han ville leka, Det också andra hästar precis utanför paddocken och det gör honom inte direkt lugnare. Men men det blev ett lugnt pass för honom med mest skritt och lite trav. Mest för att han ska slappna av och kunna tänka på sig å inget annat runt om.. Blev mkt framdelvändningar som han kan riktigt bra nu och mkt sidledes samt mkt mkt volter och serpentiner som behövs för han han ska slappna av i kroppen. Men han var duktig och gick riktigt fint i slutet..

Idag skall jag även rida i paddocken då han e så pigg, vill inte rida ut själv på en unghäst som är så pigg och som man åker va ganska ofta då dom brakar loss ofta :P hehe.. Så idag blir mkt lydnads träning som behövs så det skall bli ett lugnt pass men lite krävande för han då han behöver sånt...

Skrev även för en stund sedan ett schema för veckan som skall göras och vad för ridning. Så som uteritter, backar samt träning i paddock med cavaletti, lite blandat i veckan och avslutar på söndagen med mer cavaletti samt lite studs och lydnasträning då han är stark i hoppning.. Men så blir det när man rider en stor häst :P


Nu ska jag dra mig ut till stallet, lite mer update kommer sen om hur ridning blev idag...

PUSSPUSS


Nathalie och stora Julius <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0